دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

کاربرد سنباده بادی

کاربرد سنباده بادی
Rate this post

سنباده لرزان بادی (Air Orbital Sander) که به آن سمباده لرزان بادی نیز گفته میشود از جمله ابزار هایی به شمار می رود که در صنایع مختلفی مانند نجاری، صافکاری و سنگ کاری مصرف بالایی دارد. سنباده های لرزان بادی نسبت به سنباده های بادی معمولی راندمان بیشتری دارند و این راندمان به لطف مکانیزم لرزشی میسر شده است. سنباده های معمولی تنها به صورت دورانی می چرخند اما سنباده لرزان ها علاوه بر حرکت دورانی، حرکت لرزشی را نیز به کار اضافه می کنند و همین امر موجب می شود تا سنباده زنی به بهترین شکل ممکن انجام شود. سمباده لرزان های بادی هیچ محدودیتی در استفاده ندارند و هنرمندان و صنعتگران از این ابزار در انواع حوزه ها و صنایع مختلف استفاده می کنند. در ادامه ما در گروه  ابزار صنعت حسینی قصد داریم به مرور این نکات بپردازیم .

 

اصطلاحات سنباده های بادی

سنباده اوربیتال: کارخانه های تولید کننده ابزار، سنباده لرزان های بادی را با نام Air Orbital Sander معرفی می کنند و به همین دلیل بسیاری از مشتریان سنباده لرزان های بادی را با نام سمباده اوربیتال می شناسند.

سنباده مشتی: سنباده لرزان های بادی در ابعاد مختلفی تولید می شوند. به سمباده لرزان هایی که ابعاد کوچکی دارند و به راحتی در دست کاربر جای می گیرند، سمباده مشتی بادی نیز گفته می شود. ابعاد این سنباده های لرزان بادی در حدی است که می توانید آن ها را با یک دست نیز کنترل کنید و هنگامی که در دست قرار می گیرند به راحتی روی سطح منتقل می شوند.

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی
بیشتر بخوانید

سنباده وکیوم دار: سنباده های لرزان بادی به دو نوع وکیوم دار و بدون وکیوم تقسیم بندی می شوند. وکیوم در زبان فارسی به معنای خلاء می باشد و در اینجا منظور از وکیوم، نیروی مکش است. سمباده لرزان های بادی وکیوم دار روی پد سنباده خود روزنه هایی دارند که با استفاده از مکش هوا، گرد و غبار روی سطح کار را جمع آوری می کنند. این گرد و غبار توسط یک شلنگ از پشت سنباده خارج می شود.

مزیت های استفاده از سمباده لرزان بادی

  • افزایش سرعت و راندمان کار

سنباده زنی با دست کاری طاقت فرسا می باشد، مخصوصا زمانی که با یک حجم کار سنگین روبر باشید. سنباده لرزان های بادی با ایجاد حرکت های دورانی و لرزشی سرعت سمباده زنی را چندین برابر می کنند و در نتیجه شما می توانید پروژه های خود را با سرعت هرچه بیشتر آماده تحویل نمایید. همچنین هنگام کار با سنباده لرزان بادی شما خستگی چندانی احساس نمی کنید به همین دلیل راندمان کاری شما نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

  • افزایش کیفیت کار خروجی

سنباده لرزان های بادی می توانند با سرعت ثابتی سنباده زنی را انجام دهند. این قابلیت مهم موجب می شود تا تمامی سطح کار به صورت یک دست و با نیروی یکسان سنباده زنی شود. در این حالت شما می توانید از سطح کیفی کار خروجی اطمینان کامل داشته باشید. همچنین اکثر سنباده لرزان های بادی به دیمر های تنظیم سرعت مجهز هستند که به کاربر حق انتخاب می دهند و کاربر می تواند بر اساس شرایط کاری خود، عمکلرد دستگاه را به دلخواه تغییر دهد.

  • کار کردن مداوم و بی وقفه
معرفی دریل بادی و کاربردهای آن در صنعت
بیشتر بخوانید

سنباده لرزان های بادی در مقایسه با سنباده های برقی در اثر کار کردن طولانی نه داغ می کنند و نه آسیب می بینند. اگر شما بتوانید با تهیه یک کمپرسور باد مناسب، فشار باد این ابزار را تامین کنید، می توانید با رعایت استاندارد های لازم تا ساعت ها از آن بدون ذره ای داغ کردن و آسیب دیدن استفاده کنید. به دلیل توانایی های بالایی که سنباده زن های بادی از خود نشان داده اند، این محصول به عنوان یک دستگاه صنعتی شناخته شده است که در مصارف سنگین و صنعتی نیز قابل استفاده است.

کاربرد های سنباده لرزان بادی در صنایع مختلف

  1. سنباده زنی روی چوب
  2. سنباده زنی روی فلزات
  3. سنباده زنی روی سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟