دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

ایرلس چیست و نحوه رنگ آمیزی با آن چگونه است؟

نحوه رنگ آمیزی با اسپری ایرلس
3/5 - (4 امتیاز)

همانطور که از اسم پمپ ایرلس رنگ کاری پیداست، از آنها برای رنگ نمودن دیوارها، انواع درها و… استفاده می شود. این اسپری های ایرلس دارای انواع گوناگونی می باشند که هرکدام از آنها با توجه به نوعشان، کاربرد خاصی دارند.

کافی است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا درمورد این ایرلس ها و نحوه استفاده از آنها را مشاهده نمایید.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

بیشتر بخوانید : برای اطلاع از قیمت پمپ رنگ پاش ایرلس واگنر بادی وارد شوید.

ایرلس چیست ؟

انواع ایرلس

در قدیم برای رنگ نمودن دیوارهای ساختمانی و یا نقاشی بر روی آنها، از قلمو استفاده می شد. از معایبی که این روش داشت میتوان به هدر رفتن زمان اشاره نمود. و همین مورد باعث می شد تا نیروی کار نتواند در زمان معین کار خود را به اتمام برساند و کارایی آن پایین بیاید.

به همین دلیل ایرلس ها به وجود آمدند تا بتوانند این عیب ها را از بین ببرند و کارایی افراد را بالا برده و بتوان در مدت زمان کوتاهیف چند پروژه را به اتمام رساند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

نحوه کار اسپری ایرلس

نحوه کار یک ایرلس با پمپاژ رنگ که دارای فشار بسیار بالا، تا 3000 psi است، از طریق یک شلنگ و بیرون آوردن یک سوراخ کوچک در نازل تفنگ اسپری کار می کند.

این نازل ها به گونه ای طراحی شده اند که رنگ را به طور مساوی به یک الگوی اسپری فن مانند از قطرات ریز تقسیم کند. شما از این طریق می توانید مایعات مختلفی از قبیل: رنگ های غلیظ مانند رنگ لاتکس را اسپری نمایید.

پمپ دیافراگمی پنوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

نحوه کار با ایرلس ها بسیار ساده می باشد. شما با کمی تمرین می توانید از آنها برای کارهایی مثل: رنگ آمیزی صاف و یکدست درها، کابینت ها و انواع وسایل چوبی استفاده نمایید.

کاربرد ایرلس

شما از ایرلس ها میتوانید برای رنگ آمیزی :اتومبیل، سازه‌های فلزی، مبلمان و دکوراسیون منزل، وسایل چوبی، فضا داخلی و نمای ساختمان، کشتی و هواپیما استفاده نمایید.

اگر بخواهیم از مزیت های ایرلس بگوییم، می توان گفت با استفاده از آن میتوانید از طیف وسیعی از رنگ ها از جمله: اکرولیک، رزینی، وینیلی، روغنی، لاتکس، آلکیدی، الاستومری، لعابی و آستر و … استفاده نمود.

ایرلس رنگ پاش

بیشتر بخوانید : با ایرلس برقی فونیکس آشنا شوید

حجم ایرلس های رنگ آمیزی چقدر است؟

اگر نگران این هستید که ممکن است در اواسط کار رنگ شما به پایان برسد و کارتان نیمه کاره بماند، لازم است بگوییم این دستگاه قابلیت ذخیره سازی  گالن رنگ را در خود دارد.

به عنوان مثال : این حجم برای رنگ آمیزی های بزرگ مانند بتونه کاری دیوار خشک در یک خانه جدید یا رنگ آمیزی یک حصار حریم خصوصی به طول 300 فوت مناسب می باشد.

نحوه راه اندازی پمپ ایرلس

برای آنکه بتوانید از این پمپ استفاده نمایید، لازم است نحوه پر نمودن آنرا بدانید. شما میتوانید این مراحل را به ترتیب در زیر مشاهده کنید:

  1. شما باید لوله اصلی که دارای سایز کوچکتری می باشد را در درون یک سطل زباله قرار دهید، و لوله دیگر را (لوله مکش) باید در درون سطل رنگ صاف شده قرار دهید.
  2. شیر پرایم/پاشش را روی «پرایم» قرار دهید. و سپس پمپ را روشن کنید. شیر فشار را به سمت بالا بچرخانید تا پمپ شروع به کار کند. وقتی رنگ از لوله پرایم شروع به جاری شدن کرد، آن را به داخل سطل رنگ منتقل کنید.
مولتی کالر چیست؟
بیشتر بخوانید
نحوه راه اندازی پمپ ایرلس

نکات مهم در زمان نصب ایرلس

 

  • همه ایرلس ها دارای یک صفحه نمایش در نقطه ورودی هستند. شما باید قبل از روشن کردن آن، از تمیز بودن آن مطمئن شوید. جالب است بدانید که اکثر ایرلس ها دارای یک فیلتر قابل جابجایی در نزدیکی پمپ و دیگری در دسته تفنگ اسپری ایرلس هستند.شما باید هر دو این قطعات را بررسی کنید تا از تمیزی آنها اطمینان پیدا کنید.
  • نکته مهم دیگر این است که باید رنگ خود را از طریق یک کیسه فیلتر مشبک صاف کنید تا توده ها حذف شوند تا فیلترها را مسدود ننمایند. قبل از شروع ایرلسی، باید پمپ را پرایم کنید. عکس 1 و 2 نشان می دهد که چگونه. اگر رنگ سطل در حین اسپری تمام شد، ممکن است مجبور شوید این روند را تکرار کنید
ایرلیس برق chnye-1600

برای خرید پر طرفدار ترین ایرلس برقی مدل chnye 1600 وارد شوید 

نحوه راه اندازی نازل ایرلس:

حفاظ و نازل اسپری را بردارید و بعد از آن لوله را پر کنید. پیستوله رنگ پاش را روی سطل زباله نگه دارید و ماشه را بکشید. لازم است سوپاپ را به حالت “اسپری” تغییر دهید. هنگامی که رنگ در یک جریان ثابت از تفنگ جریان دارد، ماشه را رها کنید. ماشه را قفل کنید و «مراحل کاهش فشار» را دنبال کنید. در مرحله بعد هنگامی که پمپ آماده شد، باید شلنگ را پر نمایید. سپس قبل از نصب مجموعه محافظ نازل و قرار دادن نازل، ماشه را قفل کنید و فشار را کاهش دهید.

رنگ آمیزی دیوار با ایرلس

نحوه کاهش فشار ایرلس

  1. کلید برق را خاموش کنید.
  2. شیر اسپری/پرایم را روی پرایم بچرخانید.
  3. سر تفنگ را به سمت سطل زباله گرفته و ماشه را فشار دهید تا فشار از بین برود.
  4.   قفل ماشه را درگیر کنید. 
مسباره سندبلاست چیست ؟
بیشتر بخوانید
ساتاجت-1000

از قطعات مهم ایرلس ها پیستوله ها هستند ،در این قسمت قیمت پیستوله بادی ساتا جت 1000  مشاهده میکنید 

نکات فنی ایرلس ها

نازل های اسپری از طریق سوراخی در جلوی پیستوله رنگ پاش ایرلس جای می گیرند. آنها با یک عدد سه رقمی مانند 309 یا 517 برچسب گذاری شده اند (این سه رقم آخر میتواند نشان دهنده یک شماره مدل طولانی تر باشند). دوبرابر کردن رقم اول به شما می گوید که عرض فن اسپری چقدر است. مثلا: یک نازل 415 دارای یک فن 8 اینچی خواهد بود، در حالی که یک 515 دارای یک فن 10 اینچی است.

برای عملکرد بهتر سندبلاست خرید پیستوله رنگ اهمیت زیادی دارد

الگوی فن

دو رقم بعدی شماره ها اندازه سوراخ را بر حسب هزارم اینچ نشان می دهد. یک سوراخ با قطر کمتر (0.009 تا 0.013) برای مایعات نازک مانند لکه و یک سوراخ بزرگتر (0.015 یا 0.017) برای مایعات ضخیم تر مانند رنگ لاتکس مناسب می باشد.

مثلا اگر بخواهید لکه هایی را روی کار خود (مثلا جنس چوبی) داشته باشید، بهتر است از نازل 411 استفاده نمایید زیرا این نازل مناسب کارهای چوبی است. در حالی که 517 اندازه خوبی برای پاشیدن سطوح بزرگ با رنگ لاتکس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟