دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

تفاوت ایرلس برقی و بادی در چیست؟

تفاوت ایرلس برقی و بادی
2/5 - (1 امتیاز)

ایرلس یک سیستم پیشرفته برای پاشش رنگ و نقاشی می باشد که انواع مختلفی دارد. هر نوع از این سیستم کارایی خاصی داشته و تفاوت هایی نیز دارند. دو نوع پرکاربرد آن ایرلس برقی و ایرلس بادی است که تفاوت هایی از نظر عملکرد، نیروی محرکه، توان موتور و غیره دارند. برای بررسی تفاوت این دو نوع ایرلس ابتدا به توضیح برخی موضوعات می پردازیم.

رنگ آمیزی با ایرلس

پیستوله ایرلس چیست؟

پیستوله ایرلس (بدون هوا) در مقابل پیستوله بادی قرار می گیرد و به معنای عدم نیاز به فشار هوا در پاشش رنگ می باشد. در پیستوله ایرلس پاشیدن رنگ به کمک یک پمپ قوی انجام می شود و به وسیله ی آن رنگ به سمت گان و نازل هدایت می شود.

از ایرلس برقی در کجا استفاده می شود؟

ایرلس برقی و بادی هردو در دسته پمپ ایرلس رنگ کاری قرار می گیرند. دستگاه ایرلس برقی دستگاهی است که بدون دخالت هوا پاشش رنگ را انجام می دهد. نیروی محرکه ی این دستگاه برق شهری می باشد و رنگ داخل مخزن با روشن شدن موتور به سمت پیستوله منتقل می شود و در مرحله ی آخر نیز از طریق نازل به سطح مورد نظر پاشیده می شود.

نوع پیشرفته ی ایرلس برقی به این صورت است که نیروی موتور باعث به حرکت در آوردن گیربکس می شود. حرکت گیربکس در نهایت موجب تغییر موقعیت پیستون می شود. بالا و پایین شدن پیستون موجود در دستگاه عمل مکش و پمپاژ رنگ را موجب می شود.

 

ایرلس-برقی-chnye1810

ایرلس برقی مدل chnye 1810 از بهترین انواع ایرلس را همین حالا خریداری کنید 

سندبلاست و کاربرد آن در رنگ آمیزی
بیشتر بخوانید

کاربرد ایرلس برقی

ایرلس های برقی کاربرد های گوناگونی دارند و دایره استفاده از آن ها بسیار وسیع می باشد از کاربری ها خانگی گرفته تا صنعتی برای رنگ آمیزی دیوار گرفته تا ماشین استفاده می شود که با توجه به  نیازتان باید ایرلس مورد نظر خود را انتخاب کنید و از کاربری راحت آن ها استفاده کنید .

بیشتر بخوانید : در ادامه با قیمت های ایرلس برقی آشنا شوید

نحوه پاشش رنگ در ایرلس برقی

پاشش رنگ در این نوع ایرلس به دلیل توان موتور بالای آن به سرعت انجام می شود. بنابراین ایرلس برقی کاربرد بسیاری در پروژه های ساختمانی دارد. از جمله موارد کاربرد این دستگاه می توان به رنگ پاشی نمای خارجی و داخلی ساختمان ها، انواع پوشش های ساختمان مانند پوشش ضد رطوبت، پوشش نانو و غیره اشاره کرد.

ایرلس برقی

محصولات مرتبط : پیستوله رنگ از اجزای مهم یک پیستوله رنگ میباشد

از ایرلس بادی در کجا استفاده می شود؟

در ایرلس بادی برخلاف ایرلس برقی نیروی محرکه از طریق هوای فشرده ایجاد می شود. هوای فشرده ی گفته شده وارد بخش ایرموتور می شود و ایرموتور این فشار را به حرکت شفت تبدیل می کند. به طور کلی در این دستگاه هوای فشرده عامل اصلی پاشش رنگ می باشد.

 

پمپ-ایرلس-واگنر-بادی

برای اطلاع از قیمت پمپ رنگ پاش ایرلس واگنر بادی وارد شوید

کاربرد ایرلس بادی

از این دستگاه به دلیل کارایی بسیار برای پروژه های بزرگ و نیز در کارخانه های بسیار استفاده می شود. رنگ پاشی اکثر سازه های فلزی مانند قطعات هواپیما و کشتی با استفاده از این دستگاه انجام می شود.

چرا داخل لوله سندبلاست می کنند؟
بیشتر بخوانید

مزایا و معایب ایرلس برقی

از جمله مزایای ایرلس برقی توان موتور و قدرت پاشش رنگ بالای این دستگاه است که باعث می شود فرد در کوتاهترین زمان بتواند سطوح بزرگی را رنگ بزند. از طرفی این دستگاه امکان پاشش غلیظ رنگ را فراهم می کند.

از جمله معایب این دستگاه نیز عدم استفاده از تمام رنگ های موجود در مخزن می باشد که باعث هدر رفتن مقداری از رنگ می شود. استفاده از برق در این دستگاه همچنین ممکن است باعث عدم ایمنی این دستگاه نسبت به سایر دستگاه ها شود.

مزایا و معایب ایرلس بادی

ایرلس بادی از 90 درصد رنگ موجود در مخزن استفاده می کند و امنیت لازم برای استفاده از این دستگاه در پروژه های حساس (صنعت نفت و گاز) را فراهم می کند، اما سرعت کار با این دستگاه اندکی پایین است و صرفا پوشش رنگ نازکی را ایجاد می کند.

ایرلس بادی

برای مشاهده انواع محصولات پمپ ایرلس وارد شوید

تفاوت های اساسی ایرلس برقی و بادی

ایرلس برقی و بادی علیرغم تفاوت هایی که با یکدیگر دارند می توانند مکمل یکدیگر باشند. اگر صرفه جویی در رنگ اهمیت داشته باشد باید از دستگاه HVLP استفاده شود و زمانی که رنگ پاشی ظریف مدنظر باشد باید از ایرلس استفاده شود.

 

ساتاجت-1000

در این قسمت قیمت پیستوله بادی ساتا جت 1000 را بررسی کنید 

فشار، رنگ پاشی و پرداخت نهایی رنگ در ایرلس بادی

در ایرلس بادی پاشش رنگ بدون هیچگونه فشاری انجام می شود، زیرا پیستوله ی بادی متناسب با فشار کمپرسور عمل می کند و در هنگام رنگ باشی صدمات ناشی از فشار زیاد ایجاد نمی شود. از طرفی در این دستگاه هوا ممکن است با رنگ ترکیب شود و باعث بوجود آمدن حباب هایی در رنگ نهایی شود.

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی
بیشتر بخوانید

فشار، رنگ پاشی و پرداخت نهایی رنگ در ایرلس برقی

در نوع برقی به دلیل عدم استفاده از هوای فشرده، ترکیب هوا و رنگ صورت نمی گیرد و رنگ خارج شده کاملا یکدست و بدون حباب می باشد، اما پیستوله رنگ موجود در دستگاه را با فشار بسیار خارج می کند. فشار بسیار ناشی از خروج رنگ ممکن است صدماتی را ایجاد کند، بنابراین قبل از کار با این دستگاه باید تمرینات لازم را انجام داد.

برای احتیاط بیشتر باید زمان استفاده از ایرلس برقی و بادی از لباس های مناسب (عینک، ماسک و غیره) استفاده کرد و محلی که نیاز به رنگ پاشی ندارد را پوشاند.

نحوه پاشش رنگ در ایرلس

غلظت رنگ مورد استفاده و ویسکوزیته مواد در ایرلس برقی

فشار بالای ایرلس برقی باعث نیاز کمتر به رقیق کردن رنگ ها شده است، اما می بایست رنگ ها را تا حدودی رقیق و سپس مورد استفاده قرار داد. رنگ های مختلف از نظر ویسکوزیته در پیستوله ی ایرلس قابل استفاده می باشند..

غلظت رنگ مورد استفاده و ویسکوزیته مواد در ایرلس بادی

در پیستوله بادی برخلاف نوع ایرلس آن رنگ هایی که غلظت بالایی دارند باید رقیق شوند و بعد استفاده شوند. از طرفی رنگ هایی که تحمل بالایی در برابر فشار ندارند در این پیستوله قابل استفاده نیستند (مانند لاتکس انامل).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟