دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی

راهنمای خرید پیچ گوشتی بادی
Rate this post

پیچ گوشتی بادی، وسیله‌ای است که انرژی مورد نیاز خود را از هوای فشرده تأمین می‌کند. از این پیچ گوشتی بیشتر در خطوط مونتاژ استفاده می‌شود. این دستگاه به کارگر این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کمی، پیچ‌های زیادی را بدون حرکت دادن بازو و صرف انرژی زیاد، در محل خود قرار دهد. پیچ گوشتی‌ بادی، به کمک یک شلنگ مخصوص به یک کمپرسور هوا، متصل می‌شود. ممکن است فکر کنید، کمپرسورهای هوا بسیاربزرگ هستند، اما برای پیچ گوشتی بادی، یک کمپرسور قابل حمل هم کافیست اما این کاملاً به میزان استفاده شما و نوع پیچ گوشتی بستگی دارد.

دسته بندی مرتبط : خرید ابزار بادی

معرفی انواع پیچ گوشتی بادی

پیچگوشتی های بادی دارای دو نوع هستند: 1 – پیچ بند بادی مستقیم 2 – پیچ گوشتی بادی تفنگی

هر کدام از این پیچ گوشتی ها در صنایع مختلف بسیار کاربردی بوده و هر کدام از آن ها دارای انواع مختلف با قدرت و طراحی های متفاوت می باشند. برای مثال در پیچ گوشتی بادی های مستقیم مدل های سر کج و گلو بلند برای دسترسی بهتر به اکثر نقاط موجود می باشند.

پیچ گوشتی بادی مستقیم

این مدل از پیچ گوشتی ها به دلیل طراحی مستقیمی که دارند معمولا برای باز و بسته کردن پیچ در خطوط تولید و مونتاژ کاربرد فراوانی دارند. زیرا این مدل از پیچ گوشتی های بادی به دلیل طراحی صاف و مستقیم قابلیت نفوذ به نقاط کور و تنگ را دارند و از طرفی می توان به وسیله بالانسر ها این پیچ گوشتی ها را در حالت معلق نگه داشت و با آن کار کرد که این مزیتی بزرگ در صنایع مختلف به خصوص مونتاژ کاری می باشد.

تفاوت ایرلس برقی و بادی در چیست؟
بیشتر بخوانید

پیچ گوشتی بادی مستقیم

پیچ گوشتی بادی تفنگی

این مدل از پیچ بند های بادی همانطور که از نامش مشخص است به صورت تفنگی طراحی شده اند و کاربر در هنگام استفاده از این دستگاه تسلط بسیاری در باز و بسته کردن انواع پیچ ها دارد. پیچگوشتی بادی های تفنگی در ابعاد، قدرت و انواع مختلف تولید می شوند و قابلیت نصب انواع سری ها برای باز و بسته کردن تمامی مدل های پیچ را دارند.

پیچ گوشتی بادی تفنگی

چرا در کارگاه‌ها معمولاً از پیچ گوشتی بادی استفاده می‌شود؟

بی‌نیاز بودن پیچ گوشتی بادی به باتری

این دستگاه، بر خلاف پیچ گوشتی‌های شارژی نیازی به شارژ مجدد ندارد و به صورت یکنواخت، تا زمانی که برق در دسترس باشد، کار می‌کند. در پیچ گوشتی های شارژی ممکن است باتری آن پس از مدتی خراب شود، اما احتمال خراب شدن پیچ گوشتی‌های بادی، بسیار کم است. همچینین، باتری‌های این دستگاه از قیمت زیادی برخوردارند. با پیچ گوشتی‌های شارژی، ناچار هستیم تا هر چند مدت یک‌بار آن را شارژ کنیم و این باعث هدر رفتن زمان می‌شود.

شرایط نگهداری آسان پیچ گوشتی‌های بادی

نگهداری این دستگاه بسیار آسان بوده و فقط کافیست هر چند مدت یک یا دو قطره روغن در محل اتصال لوله هوا به دستگاه اضافه کنیم. پیچ گوشتی بادی، استهلاک کمی دارد؛ به بیانی دیگر، دیرتر خراب می‌شود یا نیاز به تعمیر دارد.

قابلیت استفاده راحت پیچ گوشتی‌های بادی در کارگاه‌ها

در کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها پیچ گوشتی‌های بادی، به کمک فنر، از یک سری خطوط هوایی آویزان شده‌اند. کارگران برای استفاده از آن فقط کافیست آن را در دست گرفته و دکمه‌ای که در کنار بدنه پیچ گوشتی تعبیه شده است را فشار دهند. با این کار، لوله یا سیم‌ها در بین پاهای کارگران، پیچیده نمی‌شود و علاوه بر نظم بیشتر کارگاه، باعث جلوگیری از خراب شدن سیم‌ها و لوله‌های دستگاه کمپرسور می‌شود. به محض اینکه کاربر، این وسیله را رها می‌کند، پیچ گوشتی بادی به جای اول خود برگشته و بین زمین و هوا معلق می‌ماند.

سندبلاست شیشه چیست؟
بیشتر بخوانید

پیچ گوشتی بادی کارگاهی

نحوه نگهداری از پیچ گوشتی بادی

نحوه نگهداری از پیچ گوشتی بادی بسیار مهم لست؛ زیرا نگهداری نادرست از یک پیچ گوشتی، عمر آن را به شدت کم می‌کند. مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین کار برای بیشتر کردن طول عمر دستگاه، چک کردن مداوم آن است.

کارهایی که هر هفته برای حفظ سلامت پیچ گوشتی بادی باید انجام شود:

  • باید وضعیت شیلنگ کمپرسور و اتصالات را بررسی کنید.
  • باید سیستم توقف و اجزای چرخنده بررسی شود.
  • باید از عملکرد درست روان کننده و میزان روغن موجود در دستگاه مطمئن شوید.
  • کارهایی که بعد از 100 هزار پیچ‌کاری باید انجام شود:
  • یک بررسی کلی از جای سوکت‌ها، تمامی جزئیات ابزار، چرخ‌دنده‌ها و غیره انجام دهید.
  • همه اجزای فرسوده یا آسیب دیده را تعویض کنید.
  • همه چرخ‌ دنده‌ها را روغن کاری کنید.

کارهایی که بعد از 250 هزار پیچ کاری باید انجام شود.

  • باید کلاچ پیچ گوشتی را بررسی کرده و هر قطعه فرسوده‌ای را تعویض کرد.
  • تمام دریچه‌ها و محفظه‌ها‌ بررسی شود.
  • جعبه دنده‌ و موتور را پس از جدا کردن، بررسی کنید و بازده دستگاه را بسنجید.
  • تمام قطعات را از نظر فرسایش، نقص یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
  • یاطاقان موتور را چک کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.

نگهداری از پیچ گوشتی بادی

قیمت پیچ گوشتی بادی

قیمت انواع پیچ گوشتی بادی به عوامل مختلفی همچون برند شرکت سازنده، جنس بدنه، ابعاد و وزن، بازه سرعت گردش آزاد، سری پیچ گوشتی و … بستگی دارد، اما در حالت کلی قیمت پیچ گوشتی بادی از 1 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان می باشد که شما عزیزان می توانید از فروشگاه های ابزار به راحتی تهیه نمائید.

روش کار پمپ دیافراگمی
بیشتر بخوانید

بهترین برندهای پیچ گوشتی بادی کدامند؟

از بهترین و معروف ترین برندهای تولید کننده پیچ گوشتی بادی می توان به برند های رونیکس، هیوندای، سوماک، بوش، ایکس کورت، وسل، جنیوس تولز، تیوا، یاما، ایرباس، جاتکس و سنتک اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟