دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

سندبلاست شیشه چیست؟

سندبلاست شیشه
Rate this post

آیا سندبلاست شیشه را می‌شناسید؟ سندبلاست شیشه، ساینده‌های شنی و ماسه‌ای هستند که با جریان هوا یا بخار روی سطح شیشه پاشیده می‌شوند و شیشه حالت مات به خود می‌گیرد یا طرح خاصی روی آن کشیده می‌شود. این عمل به این دلیل روی شیشه انجام می‌شود که علاوه بر زیبایی دکوراسیون می‌توانند در حفظ حریم خصوصی و دیده نشدن فضای داخل از بیرون موثر باشند و تنها سایه یا هاله ضعیفی از پشت شیشه مشخص هستند.

شیشه‌های سندبلاست دارای انواع مختلفی بوده و کاربردهای متفاوتی دارند. برای اینکه بیشتر با آن آشنا شوید تا پایان مطلب امروز همراه ما باشید.

چه تجهیزاتی برای سندبلاست روی شیشه نیاز است؟

برای سندبلاست روی شیشه به تجهیزات خاصی نیاز داریم که عبارتند از:

  • کابینت (کابین) سندبلاست : به علت فشار بالای ذرات ساینده سندبلاست کردن در محفظه بسته صورت می‌گیرد که این محفظه به کابینت سندبلاست معروف است.
  • کمپرسور هوا: دیگ سندبلاست وسیله‌ای است که به فشرده سازی هوا پرداخته و به بیرون منتقل می‌کند.
  • ذرات ساینده: از ذرات ساینده مختلفی می‌توان برای این کار استفاده کرد. البته برای پخش کردن مواد روی سطح شیشه باید از دستگاه و نازل سند بلاست استفاده کرد که انواع مختلفی دارد و متناسب با نیاز باید انتخاب شود.
  • شن: با اینکه شن ماده ارزانی است اما بعد از بلاست شدن، گرد سیلیکا تولید می‌کند و برای انسان مضر است به همین دلیل باید در هنگام کار کردن از ماسک و لباس مخصوص استفاده شود.
  • پودر گرانیت: در صورت پیدا نشدن مواد دیگر می‌توان از پودر گرانیت برای سندبلاست استفاده کرد.
  • آلومینیوم اکساید: قیمت این ماده نسبت به سیلیکون اکساید پایین‌تر است اما چون زود می‌سوزد به اندازه سیلیکون کاربید قابل استفاده نیست.
  • سیلیکون کاربید: ماده گران‌تری از آلومینیوم اکساید است؛ اما کاربرد بیشتری در سندبلاست شیشه دارد. این ماده چون حرارت زیادی تولید می‌کند در زمان برخورد با شیشه جرقه می‌زند و محل برخورد دانه‌ها با سطح شیشه مشخص می‌شود.
  • مواد محافظ: برای محافظت از قسمت‌هایی که به سندبلاست نیاز ندارند به لایه مقاوم نیاز است. مواد محافظ می‌تواند از جنس کاغذ، وینیل، پلاستیک، مواد شیمیایی و … باشد.
طریقه نگهداری از ابزارهای بادی
بیشتر بخوانید

کاربرد سند بلاست شیشه

+ محصولات مرتبط: خرید و قیمت کلاه سندبلاست 180 درجه و کلاه سندبلاست max +

روش سندبلاست کردن روی شیشه

فرایند سندبلاست کردن روی شیشه طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. برای سندبلاست کردن ابتدا شیشه را تمیز کرده و طرح مورد نظر را روی شیشه می‌کشیم.
  2. در مرحله بعد پوشش محافظ (وینیل) را روی سطح مورد نظر می‌چسبانیم و طرح کشیده شده روی شیشه را برش می‌دهیم و پوشش قسمت‌هایی که می‌خواهیم روی آن حکاکی انجام دهیم را بر می‌داریم.
  3. در این مرحله شیشه را داخل کابینت می‌گذاریم و عملیات سندبلاست را انجام می‌دهیم.
  4. بعد از انجام سندبلاست، شیشه را خارج می‌کنیم و روی سطح آن اسید رقیق می‌ریزیم.
  5. بعد از اینکه چند دقیقه از ریختن اسید گذشت، سطح شیشه را با آب می‌شوییم و با اینکه روی سطح آن، آب روان وجود دارد پوشش محافظ را از روی آن بلند می‌کنیم.

کاربردهای سندبلاست شیشه

سازندگان شیشه سندبلاست آن را با کمک بهترین دستگاه‌ها تولید می‌کنند و با طراحی‌های زیبا و متنوع جوابگوی هر نیاز و سلیقه‌ای هستند. به همین دلیل است که شیشه‌های سندبلاست از طرفداران زیادی برخوردارهستند. این شیشه‌ها در انواع مختلفی مانند شیشه سندبلاست رنگی، شیشه سندبلاست دوجداره، شیشه سندبلاست لمینت و … تولید می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند که از جمله کاربردهای آنها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • این مدل از شیشه‌ها برای منازل و واحدهای مسکونی و به خصوص در فضا‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه کاربرد دارد.
  • از آنها برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیشه‌ها به نمای ساختمان زیبایی فوق‌العاده‌ای می‌بخشند.
  • این شیشه‌ها برای طراحی دکوراسیون بعضی از فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.
  • از آنها می‌توان به عنوان جداکننده فضا در محیط‌های کاری مانند، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، بانک‌ها و… استفاده کرد.
  • در هتل‌ها، شهر بازی‌ها، باغ وحش‌ها و … نیز از این شیشه‌ها برای زیباتر کردن و تزیین کردن محیط بهره می‌برند.
چکش بادی چیست؟ | انواع و کاربرد
بیشتر بخوانید

به علت اینکه می‌توان روی این شیشه‌ها طراحی و چاپ انجام داد از این شیشه‌ها می‌توان در ادارات و شرکت‌ها برای فضای کاری و انجام تبلیغات کسب‌وکار مورد استفاده قرار داد.

مزایای انجام سندبلاست روی شیشه

  1. عمر طولانی و عدم نیاز به مراقبت
  2. کنده نمی‌شود و تا پایان عمر شیشه روی آن باقی می‌ماند

معایب سندبلاست شیشه

  1. قیمت نسبتا بالاتری از سایر روش‌های مات کردن شیشه مثل برچسب زدن دارد.
  2. انجام سند بلاست روی شیشه فرایندی است که به چند روز زمان نیاز دارد.
  3. قابلیت تعویض یا تغییر طرح اجرا شده را ندارد.
  4. برای انجام سندبلاست ابتدا باید شیشه ها به طور کامل باز شده و به کارگاه منتقل شود و پس از انجام سندبلاست مجدد در محل خود نصب شود.

سند بلاست شیشه چیست

+ محصولات مرتبط: استعلام قیمت و خرید کمپرسور باد +

قیمت سندبلاست روی شیشه

قیمت سندبلاست شیشه با عوامل مختلفی مرتبط است. نوع سندبلاست و ابعاد آن در قیمت آن تاثیر می‌گذارد؛ همچنین طرح‌های ساده قیمت پایین‌تری دارند. هر چقدر طرح‌های بیشتر و پیچیده‌تری روی آن کشیده شود قیمت آن گران‌تر است؛ همچنین از عوامل تاثیرگذار دیگر روی قیمت آن می‌توان به رنگ شیشه، رنگ طرح، طراحی لوگو و … اشاره کرد.

اندازه شن و ماسه، سرعت پاشیدن شن و ماسه، حجم شن و ماسه پاشیده شده، مدت پاشیدن شن و ماسه، قطر دهانه لوله انتقال جریان هوا و … نیز روی فرایند سندبلاست شیشه و قیمت آن موثر است. اگر می‌خواهید هزینه کمتری صرف آنها کنید می‌توانید ابعاد کوچک‌تر را انتخاب کرده یا از قاب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم قبل از سفارش این شیشه‌ها برای استعلام قیمت روز سندبلاست شیشه با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

بهترین پیستوله رنگ بادی
بیشتر بخوانید

+ محصولات مرتبط: خرید دیگ سندبلاست 80 کیلویی و دیگ سندبلاست 320+

سخن پایانی

سندبلاست شیشه، شیشه‌ای است که در عین حال که طی عملیاتی مات می‌شود و تصویر را تار نشان می‌دهد ولی جلوی عبور نور را نمی‌گیرد. امروزه این شیشه‌ها در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است و در موارد مختلف و برای ساختمان‌های مسکونی یا تجاری و اداری و … برای کاربردهای متنوعی استفاده می‌شود. اگر در این زمینه به اطلاعات تکمیلی نیاز دارید کارشناسان hiabzar آماده هستند تا به سوالات و ابهامات شما پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟