دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

سندبلاست و کاربرد آن در رنگ آمیزی

مزیت های سندبلاست
Rate this post

شاید تا به حال اسم انفجار ساینده یا انفجار بدون گرد و غبار به گوشتان خورده باشد. اینها عناوینی هستند که به جای سندبلاست نیز استفاده می شوند. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا باسندبلاست، ابزار سندبلاست، انواع و کاربرد آن آشنا شوید.

نحوه کار با سندبلاست

سندبلاست چیست؟

کار ساب پاشی را اغلب با عنوان سندبلاست می شناسند. البته باید این را بدانید که سندبلاست، تنها یکی از روش‌های ساب پاشی است که برای تمیزکاری، پرداخت و یا تغییر شکل سطوح سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دستگاهی که عمل سندبلاست را انجام می دهد، سندبلاستر می گویند.

سندبلاست به فرایندی گفته می شود که با انفجار مواد ساینده با سرعت بالا، برای حذف سریع آلاینده ها از روی تقریباً هر سطحی انجام می شود.بعد از اینکه کار سندبلاست تمام شد، سطوح مورد نظر برای رنگ آمیزی آماده می شود.

مشاهده محصولات ایرلس برقی

سطوحی که میتوان از سندبلاست بر روی آنها استفاده کرد:

شما میتوانید از سندبلاست هابر روی فلز، سیلیس، چوب، بتن و سایر سطوح سخت برای صاف کردن، تمیز کردن یا حذف رنگ استفاده نمایید.

میتوان گفت سندبلاست اثری مشابه کاغذ سنباده دارد اما سرعت آن بسیار بالاتر می باشد.

از سندبلاست به دلیل سهولت و دقت بالا مورد استفاده مکانیک ها و تکنسین های ماشین آلات قرار می گیرد.

انواع سندبلاست

  • سندبلاست آب محور
  • سندبلاست هوا محور

هردو این سندبلاست ها از کارایی بالایی برخوردارند. اما تفاوت آنها تنها در روند چگونگی تکمیل فرآیند سندبلاست است. سندبلاست با آب یا  (واتر بلاست) بیشتر برای سطوح ناهموار مانند بتن یا سیلیس استفاده می شود.

تاریخچه برند دولبیس
بیشتر بخوانید

سندبلاست هوا معمولاً بر روی سطوح فلزی مانند اتومبیل و ماشین آلات استفاده می شود. البته که ساینده های مورد استفاده برای سندبلاست متفاوت است

پاکسازی با سندبلاست

بهترین ایرلس های برقی: chnye 1600 و  chnye 1810

ساینده به چه موادی گفته می شود؟

ساینده موادی سخت و جامد اند که برای پرداخت سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. سختی ای که در مواد ساینده وجود دارد، باعث وجود قابلیت لایه‌برداری خوب در آن‌ها شده است. ساینده‌ها، از اصلی ترین اجزا در فرایند سندبلاست هستند. 

ساینده های سندبلاست مورد استفاده عبارتند از:

  1. فلز
  2. شیشه
  3. سیلیس
  4. جوش شیرین
  5. خشک
  6. یخ

سندبلاست برای چه مواردی استفاده می شود؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، سندبلاست میتواند به راحتی اجسام را از غبار پاکسازی نماید. مواردی که میتوانید از سندبلاست استفاده کنید شامل:

  • از بین بردن زنگ زدگی

  • برداشتن پوشش قدیمی سیاهی و آلودگی

  • حذف گرافیتی

  • حذف پرایمر

  • فیلر بدن را از بین می برد

  • حکاکی بتن
  • بازسازی سیلیس

یک کار معمولی سندبلاست از بین بردن زنگ یا رنگ از ماشین، قایق، RV یا تجهیزات است که آن را برای بازسازی آماده می کنند.

یکی از مهم ترین اجزای ابزار سند بلاست پیستوله رنگ میباشد در این قسمت انواع آن را مشاهده میکنید

کاربرد سندبلاست

نکاتی که باید قبل از استفاده سندبلاست به آن توجه کنید

قبل از انجام هر کار سندبلاست، باید از ساینده مناسب که دارای سایز استاندارد مخصوص سندبلاست است استفاده کنید. و همچنین مطمئن شوید که فشار، بسته به نوع کاری که انجام می شود به درستی تنظیم شده است.

انتخاب ترکیب ایده آل می تواند مشکل باشد، بنابراین همیشه بهتر است با یک تکنسین سندبلاست با تجربه مشورت کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، داشتن ابزار یا تجهیزات صحیح سندبلاست برای اهداف ایمنی است.

ابزار بادی بهتر است یا ابزار برقی؟
بیشتر بخوانید

بهترین پمپ ایرلس سنگین : پمپ ایرلس دیافراگمی chnye cy 595

تجهیزات لازم برای کار با سندبلاست

  1. ماسک ایمنی
  2. عینک چشم
  3. دستکش های بادوام
  4. لباس های قدیمی  
  5. گوش گیر

در طول فرآیند سندبلاست، مواد ساینده و زباله ها پاکسازی می شوند و در همین حین ممکن است با شما برخورد داشته باشند.به همین علت استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب چشم و بدن بسیار ضروری است تا از ورود هرگونه ذرات به چشم یا دهان شما جلوگیری می کند.

استفاده از دستکش های بادوام نیز توصیه می شود زیرا نازل سندبلاست پس از مدتی انفجار می تواند بسیار سنگین شود. دستکش های مناسب می توانند چسبندگی خوب و همچنین کنترل کلی نازل را برای سندبلاست بهینه تضمین نمایند.

همچنین بهتر است از لباس هایقدیمی تر که به دردتان نمیخورد استفاده نمایید تا در صورت خیس و کثیف شدن برایتان مشکلی به وجود نیاید.

استفاده از گوش گیرها هم به دلیل میزان صدایی که در اثر سندبلاست ایجاد می شود و یا احتمال ورود زباله به گوش شماوجود دارد، توصیه می شود.

در نهایت، یک برزنت بزرگ برای در نظر گرفتن عالی خواهد بود. گذاشتن برزنت روی زمین و نواحی اطراف تمیز کردن را بسیار آسان می کند. می توانید به راحتی زباله های ریخته شده را بغلتانید و کنار بگذارید تا محل کار تمیز بماند.

محصولات مرتبط : پیستوله بادی ساتا جت 1000 از پر فروش ترین پیستوله ها میباشد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟