دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

معرفی دریل بادی و کاربردهای آن در صنعت

معرفی دریل بادی
5/5 - (1 امتیاز)

دریل بادی یکی از انواع پرکاربرد ابزار پنوماتیک یا همان ابزار بادی شناخته می شود. این دریل می تواند با ایجاد نیروی مکانیکی به کمک گازهای فشرده، نیروی لازم برای انجام کارها را تولید کند. از این محصول جهت سوراخکاری در مصارف حرفه ای و یا خانگی و برای اموری همچون ایجاد سوراخ در انواع سطوح سیمانی، فلزی و چوبی استفاده می شود.

انواع دریل بادی ( پنوماتیک )

  • دریل پنوماتیک تفنگی : از این نوع دستگاه پنوماتیک در کارهای سبک همچون انجام سوراخکاری در چوب و ورق های فلزی استفاده می شود.
  • دریل پنوماتیک مستقیم : از این نوع دریل پنوماتیک کوچک، جهت انجام کار در فضاهای عمودی که شرایط فشرده ای دارند، استفاده می شود.
  • دریل پنوماتیک سرکج : همانطور که از اسم این نوع دریل پنوماتیک مشخص است، از این ابزار بادی جهت سوراخکاری انواع ورق های فلزی که زاویه دار هستند، استفاده می شود.
  • دریل پنوماتیک با فرم خاص : این دستگاه بادی زوایای متعددی دارد. علاوه بر این، این مدل دریل از وزن کم و موتوری قدرتمند برخوردار است. لازم به ذکر است که تعویض سری این محصول بسیار آسان است و زمان بسیار کمی می گیرد.
  • دریل پنوماتیک ظریف کاری : جالب است بدانید که این نوع دریل پنوماتیک در صنعت هوافضا بسیار پرکاربرد است.
  • دریل پنوماتیک قلاویز زن : همانطور که از نام این نوع دستگاه بادی پیداست، این دستگاه در تولید انواع ساخت های فلزی کاربرد دارد.
  • دریل پنوماتیک صلیبی : این نوع دریل پنوماتیک ظاهری صلیبی و ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر انواع دریل های پنوماتیک دارد. این دستگاه در صنایع سخت همچون ساخت و ساز، حمل و نقل ریلی، راه آهن و صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
ساینده سندبلاست
بیشتر بخوانید

دریل بادی

کاربرد دریل بادی

در ادامه مطلب باید بگوییم از این دستگاه می توان برای انجام اموری همچون سنباده زنی، برش دادن، باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره و حتی جلا دادن استفاده کرد. از عمده ترین وسایل بادی می توان به بکس بادی، پیچ گوشتی بادی، پانچ و … اشاره کرد. همچنین نباید فراموش کرد که استفاده از دستگاه های پنوماتیک در صنایع و معادن، ذوب فلزات، راه سازی و … نیز بسیار رایج است. دریل پنوماتیک از نظر نوع، اندازه، سرعت و قدرت کارکرد انواع مختلفی دارد. برای افزایش طول عمر ابزارآلات بادی، لازم است همواره آنها را از گرد و خاک و رطوبت مستقیم دور نگه داشت. همچنین باید از تابش مستقیم نور آفتاب به ابزارهای بادی شدیداً خودداری شود.

مزایای دریل بادی نسبت به دریل برقی

اگر تجهیزات لازم برای استفاده از دریل بادی را دارید می توانید به آسانی استفاده نمایید. این دریل بسیار مقرون به صرفه بوده و از مزایای بیشتری نسبت به دریل های برقی برخوردار است. که در ادامه به برخی از مزایای آن اشاره می نماییم.

عدم مصرف برق و انرژی

کمپرسور های دریل بادی برای تولید هوا به برق نیاز داشته ولی دستگاه دریل بدون نیاز به برق کار می کند. با توجه به اینکه فشار وارده از طریق مخزن هوا به صورت فشرده و زیاد است، این امر باعث کاهش مصرف انرژی در مقابل دریل های برقی می شود. در نتیجه در زمان استفاده طولانی با هزینه کمتر و رو به رو خواهید شد.

وزن سبک

دریل بادی وزن بسیار کمتری در مقابل دریل های برقی داشته و کسانی که به صورت طولانی مدت با دریل کار می کنند، دریل های بادی مناسب است، و باعث خستگی دست نمی شود. این سری دریل ها از قطعات تخصصی و مکانیکی کمتری برخوردار بوده و هزینه نگهداری آن کمتر است. همچنین کمتر دچار خرابی می شوند.

آشنایی با تجهیزات کارگاه سندبلاست
بیشتر بخوانید

خطر کمتر

با توجه به اینکه دریل برقی دارای موتور dc بوده، در زمان اتصال به برق می تواند با خطرات زیادی روبرو شود. در حالی که دریل های بادی بدون نیاز به برق و تجهیزات اختصاصی کار کرده فقط نیازمند شلنگ و دستگاه تولید باد می باشد. بدون خطر اتصالات برقی می توانید استفاده نمایید.

تعمیرات دستگاه

در صورت استفاده طولانی مدت دستگاه دریل برقی، نیاز به سرویس های دوره ای و تعمیر خواهی داشت. درصورتی که دریل بادی فاقد تجهیزات تخصصی می باشد، با روغن کاری منظم قسمت های مختلف آن می توانید به صورت طولانی مدت استفاده نمایید.

 

معایب استفاده از دریل بادی

تمام تجهیزات و صنایع در کنار مزایای آن دارای معایبی نیز بوده و با توجه به اینکه این نوع محصولات بادی با استفاده از انرژی فشرده شده هوا کار می کنند، برای استفاده از آن ابتدا باید کمپرسور باد را روشن کرده. در قدم بعدی و پس از فشرده شدن هوا در مخزن دستگاه کمپرسور می توانید، از آن استفاده نمایید. بوکس بادی، پیچ گوشتی بادی، میخکوب بادی و غیره از جمله تجهیزات مورد استفاده در دستگاه کمپرسور هوا می باشد.

مزایای دریل بادی

اجزای دریل بادی ( پنوماتیک )

این دستگاه از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • دستگاه کمپرسور : این قسمت وظیفه تأمین هوای فشرده در حجم های متفاوت را برعهده دارد.
  • لوله فلزی : این قسمت به دلیل تأثیرگذاری در میزان افت فشار دستگاه، بسیار حائز اهمیت است.
  • بخش مراقبت : وجود این قسمت در دستگاه بسیار ضروری است. بخش مراقبت شامل قسمت هایی همچون فیلتر رطوبت گیر و  فشارشکن است.
  • فیلتر رطوبت : این بخش رطوبت موجود در دستگاه را تخلیه می کند.
  • فشار شکن : ابزار بادی دارای فشار مشخصی هستند و در حالت PSI۹۰ بالاترین راندمان را دارند.
  • بخش روغن : این بخش وظیفه تزریق روغن به درون ابزار بادی را برعهده دارد.
نحوه استفاده و نگه داری از ایربراش
بیشتر بخوانید

بهترین دریل بادی

در حال حاضر شرکت های زیادی به تولید این محصول پرکاربرد می پردازند. از بهترین و محبوب ترین شرکت های تولیدکننده این کالا می توان به دریل بادی سوماک، اطلس کوپکو، جنیوس، گتس، کی کی مون، جیت، رونیکس، هیوندای و … اشاره کرد.

قیمت دریل بادی

معمولاً قیمت این نوع دریل ارزان تر از نوع برقی است. قیمت این دریل با توجه به انواع آن و یا قابلیت پیچ گوشتی بودن آن متفاوت است. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دریل پنوماتیک می توانید به سایت های ابزار مراجعه کنید. کاربران می توانند در صورت استفاده از دریل های بادی مختلف سؤالات، تجربیات و پیشنهادات خود را جهت آگاهی کاربران دیگر در زمینه دریل های بادی در زیر این مقاله درج نمایند.

One thought on “معرفی دریل بادی و کاربردهای آن در صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟