دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

پرچ کن بادی چیست و چه کاربردی دارد؟

پرچ کن بادی چیست؟
Rate this post

پرچ کن بادی ( پرچ زن بادی ) دستگاهی است که برای اتصال دو قطعه فلزی نازک استفاده می‌شود. این نوع از میخ پرچ کن توسط نیروی بادی عملیات پرچ کردن را انجام می‌دهد. به طور کلی ابزار آلات بادی به آن دسته از ابزارها گفته می‌شود که با نیروی باد کار می‌کنند. در این ابزارها هوای محیط توسط یک کمپرسور باد مکیده شده و در مخزن دخیره و فشرده می‌شود. این هوای فشرده در واقع نیروی محرکه دستگاه است. در قدیم برای نصب مهره یا ایجاد جای مهره در انواع قطعات از روش‌های مختلفی مانند جوشکاری یا دریل‌کاری استفاده می‌شد.

کاربرد پرچ کن بادی

سرعت بالایی که این دستگاه دارند یکی از مزیت های بسیار خوب این دستگاه هاست. ابزار آلات دستی باعث زود خسته شدن کارگر می شود و ابزار های برقی هم به دلیل سنگینی زیاد باعث می شود که در هنگام استفاده از دستگاه به دست فشار بیش از حد وارد می کند ، اما ابزار های بادی وزن خیلی کمتری نسبت به ابزار های دیگر دارد و کار کردن با این دستگاه ها سرعت شما را در هنگام کار کردن بیشتر می کند، به همین دلیل این ابزار ها در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. اتصال دهنده های مهره طیف وسیعی از ابزار های نصب مهره پرچ کن پنوماتیک ( بادی ) را ارائه می کند که تمامی این دستگاه ها از بهترین قطعات و با کیفیت ترین محصولات ساخته شده و عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری دارد.

کاربرد پرچ کن بادی

انواع پرچ کن بادی

این پرچ کن ها به دو صورت چرخشی و کششی در بازار موجود است. این ابزار برای آویز کردن مهره به مندریل می چرخد و بعد از آن مندریل را می کشد تا مهره به اندازه مورد نیاز جمع شود. سپس ابزار به یک فشار یا یک کورس تنظیم می شود تا جایی که مهره در قطع کار محکم شود. کورس نیروی پرچ کن قابل کنترل است و به طول مهره و قطر ضخامت کار قابل تغییر است.

سند بلاست فلزات چیست؟
بیشتر بخوانید

مزایای پرچ کن بادی

  • خوش دست و جمع و جور بودن
  • دارای تکنولوژي چرخشی و کششی
  • دارای مدل‌های عملکرد اتومات براي تنظيم چرخش یا خاموش کردن آن
  • مورد استفاده برای کليه مواد و آلیاژها
  • دارای استانداردهاي امپريال و آمريکا
  • امکان تنظيم فشار کورس و فشار در تمامی مدل‌ها
  • تعمير و نگهداري آسان
  • امکان ثابت کردن تنظیمات برای استفاده‌های بعدی در صورت یکسان بودن نوع مواد کار

مزایای پرچ کن بادی

نکات مهم برای استفاده از پرچ کن بادی

پیش از به کار گرفتن پرچ کن های بادی لازم است به چند نکته ضروری اشاره کنیم. توجه داشته باشید که این نکات نه تنها برای انواع پرچ کن های بادی بلکه برای تمامی ابزار بادی و پنوماتیک باید رعایت شود تا ابزار در سلامت کامل فعالیت کند. از جمله نکات مهم برای استفاده از پرچ کن های بادی می توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

فشار باد: تمامی پرچ کن های بادی استاندارد دارای فشار باد مشخصی هستند که توسط کارخانه تولید کننده معین شده است. البته اکثر پرچ زن های بادی با فشار 6.2 بار (معادل 90 PSI) کار می کنند و باید فشار باد کمپرسور هوا قبل از اتصال به پرچ کن بادی روی فشار مجاز تنظیم شود در غیر این صورت منجر به آسیب زدن به دستگاه خواهد شد.

نفوذ رطوبت: برای جلوگیری از نفوذ رطوبت می بایست از فیلتر رطوبت گیر (آب گیر) استفاده کنید. زیرا نفوذ رطوبت به پرچ کن بادی موجب زنگ زدگی و آسیب به قطعات داخلی آن می شود که در نهایت باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود.

پمپ دیافراگمی صنایع الکترونیک
بیشتر بخوانید

روغن زنی: ابزار های بادی و پنوماتیک با باد کار می کنند اما تمامی ابزار آلات بادی مانند پرچ های کن بادی میبایست به صورت روزانه روغن کاری شوند، در غیر این صورت قطعات فلزی متحرک داخل پرچ کن بادی در اثر سایش و اصطکاک نابود می شوند. برای روغن زنی پرچ کن بادی می توانید از روغن زن های دستی و اتوماتیک استفاده کنید.

در صورت هرگونه سوال در مورد ابزارهای بادی و نیز خرید ابزار صنعتی، می توانید با کارشناسان فروشگاه های ابزار در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟