دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

پیستوله رنگ چیست؟ (کاربرد و انواع آن)

کاربرد پیستوله رنگ
Rate this post

شما به وسیله پیستوله رنگ میتوانید روی سطح دلخواهتان را با سرعت بالاتری نسبت به قلمو رنگ آمیزی کنید. پیستوله ها از طریق هوا این ذرات رنگ را جداسازی میکنند و همین باعث می شود تا رنگ به صورت یکنواخت و به آرامی روی سطح قرار بگیرد. البته استفاده از پیستوله های رنگ برای مکان کوچک مناسب نیست زیرا مصرف رنگ در آن بالا است.

پیستوله ها انواع مختلفی دارند از جمله: پیستوله برقی، پیستوله بادی و پیستوله اتوماتیک. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا در مور کاربرد هرکدام از این پیستوله ها اطلاعات جامعی کسب نمایید.

 

ساتاجت-1000

در این قسمت میتوانید قیمت پیستوله بادی ساتاجت 1000 یکی از پرفروش ترین پیستوله های بادی را مطلع شوید 

پیستوله رنگ چه کاربردی دارد؟

همانطور که در بالا گفتیم شما با استفاه از پیستوله ها میتوانید رنگ یکدست تری را بر روی سطوح اعمال کنید. از پیستوله ها در صنایع مختلف از جمله:

  • صنایع خودروسازی
  • صنایع ساختمان سازی
  • صنایع چوب
  • کابینت سازی
  • لوازم دکوراتیو
  • و…

استفاده می شود. امروزه استفاده از پیستوله ها بسیار فراگیر شده است و همین باعث شده تا انواع تقلبی و بی کیفیت آن در بازار رواج پیدا کند و همین باعث می شود تا شما بعد از چندبار استفاده از آنها با خرابی آن مواجه شوید. پس به شما پیشنهاد می کنیم حتما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

خرید انواع ایرلس برقی با مناسب ترین قیمت

با استفاده از پیستوله رنگ آمیزی چه موادی را میتوان اسپری نمود؟

این مورد بسیار به نوع پیستوله شما بستگی دارد. اما اگر به طور کلی بخوایهم نام ببریم میتوان گفت شما با استفاده از پیستوله ها میتوانید انواع : روغن جلا، انواع جوهر، رنگ روغن،چسب، لعاب و حتی آبرنگ و مواد ضد زنگ را اسپری کنید.

معرفی دریل بادی و کاربردهای آن در صنعت
بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید : آگاهی از قیمت ایرلس برقی میتوانید در امر خرید به شما کمک کند

انواع پیستوله و کاربرد آن در رنگ آمیزی

پیستوله های اسپری رنگ در 5 نوع:

  1. پیستوله دستی
  2. پیستوله برقی
  3. پیستوله بادی
  4. پیستوله اتوماتیک
  5. پیستوله شارژی

1-پیستوله رنگ پاشش دستی

مجموعه رنگ پاش دستی برای انواع کارها در مناطق مختلف طراحی شده است. که این مدل پیستوله ها برای کارهای که عمدتاً برای پوشش مناطق کوچکتر مانند تعمیرات بدنه خودرو، کاربرد لاک مبلمان و سایر مناطق مشابه استفاده می شود. ما همچنین قابلیت پاشش با مخزن رنگ تحت فشار داریم که عمدتاً برای مناطق بزرگ‌تر استفاده می‌شوند.  اسپری برای کاربرد سنگین مواد با غلظت بالا مانند یا لعاب میباشد.

پیستوله دستی

پیستوله دستی

2-پیستوله های اتوماتیک
این پیستوله های خودکار یا اتوماتیک برای انجام انواع پاشش رنگ در تمام صنایع طراحی شده است. پیستوله اتوماتیک اسپری مناسب برای کاربردهای رنگ استاندارد و کاربردهای پوشش ویژه در صنعت سرامیک یا شیشه می باشد .  که توان از آنها برای علامت‌گذاری نقطه یا پوشش دادن مناطق بسیار کوچک استفاده کرد. همه تفنگ‌های پیستوله اتوماتیک برای عملیات کاملاً کنترل‌شده از راه دور توسط سیستم‌های کنترل تولید طراحی شده‌اند.

پیستوله اتوماتیک

پیستوله اتوماتیک

مزایا پیستوله رنگ آمیزی

برای پخش یکنواخت رنگ مخصوصا بر روی سطوح وسیع میتوانید از پیستوله های رنگ استفاده نمایید. اما باید این را بدانید که میزان رنگ مصرفی این دستگاه زیاد می باشد پس بهتر است در فضاهای باز و بزرگ از آن استفاده نمایید. پیستوله در مقایسه با رنگ‌کاری با غلطک و قلم‌مو کاربرد بیشتری دارد؛ زیرا رنگ را به صورت یکنواخت در سطحی وسیع‌ می‌پاشد اما حجم رنگ مصرفی در این روش بسیار بالا بوده و احتمال هدر رفتن رنگ بسیار زیاد است. به همین جهت استفاده از آن در پروژه‌های کوچک مقرون به صرفه نیست.

دستگاه رنگ‌پاش پودری چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

 

 

ایرلس-برقی-chnye1810

ایرلس برق مدل chnye 1810 از با کیفت ترین مدل های ایرلس برقی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟