دریافت مشاوره رایگان: 66753835 - 021
info@hiabzar.com
Search
Close this search box.

گان ایرلس چیست؟

گان ایرلس
Rate this post

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وسایل، مشکل رنگ آمیزی به سبک قدیم برطرف شده است. از جمله راه های جدید برای رنگ آمیزی می ‌توان به گان ایرلس رنگ پاش برقی اشاره نمود که علاوه بر افزایش سرعت، بازدهی کار را نیز چندین برابر افزایش می‌ دهند.

انسان ها برای مدت طولانی به منظور نقاشی و رنگ آمیزی کردن ساختمان ها از قلمو استفاده می کردند، اما با پیشرفت تکنولوژی ابزارهایی مانند گان ایرلس برای رنگ آمیزی طراحی شدند. استفاده از ابزار قدیمی نه تنها باعث می شد که مدت زمان زیادی از دست برود بلکه در موارد بسیار زیادی کیفیت کار نقاشی نیز پایین می ‌آمد. به بیان دیگر کیفیت و راندمان کار به تجربه نقاش وابسته می شد.

دسته بندی مرتبط : پمپ ایرلس رنگ کاری

گان ایرلس چگونه کار میکند؟

مکانیسم عملکرد دستگاه گان ایرلس رنگ به صورت زیر می باشد:

دستگاه گان ایرلس را بخش های متفاوتی تشکیل می دهند که از جمله این بخش‌ ها می‌ توان به پمپ پیستونی فشار قوی، مجموعه تخلیه آب نازلی که بر سر آن متصل می ‌شود و شلنگ مکش اشاره نمود. هنگامی که پیستونی که درون موتور این دستگاه تعبیه شده، حرکت کند، خلا ایجاد می ‌شود که این خلا باعث می‌ شود رنگ درون شلنگ مکش جریان پیدا کند و به سیلندر منتقل گردد

در صورتی که موقعیت پیستون تغییر کند، رنگ از بخش میانی خارج می ‌شود و به گان موجود در گان ایرلس منتقل می گردد. رنگ زمانی که در حال عبور از نازل متصل به گان ایرلس است، به شکل پودر درآمده و به صورت یکنواخت روی سطحی که می خواهید آن را نقاشی کنید، پاشیده می گردد.

میکسر بادی پنوماتیک
بیشتر بخوانید

گان ایرلس از نظر سایز نازل دارای انواع متفاوتی است. به بیان دیگر این دستگاه ها در سایز های نازل متفاوتی ساخته می‌ شوند و روانه ی بازار می گردند. با کمک انواع نازل می توان ضخامت پوشش و اندازه آن را مشخص کرد.

گان ایرلس چگونه کار میکند؟

آیا برای رنگ های مختلف، تفنگ های متفاوتی استفاده می شود؟

بین مدل های گان ایرلس تفاوت هایی وجود دارد. مهمترین آن ها احتمالاً سرعت تفنگ و فاصله توصیه شده از تفنگ تا قطعه است. تفنگ های الکترواستاتیک به حداقل یک اینچ فاصله در هر هزار ولت نیاز دارند.سرعت تفنگ عمدتاً به اپراتور بستگی دارد. تمامی مدل های گان ایرلس به عنوان واحدهای الکترواستاتیک در دسترس هستند. تفنگ های الکترواستاتیک از یک قطعه برای جذب رنگ  الکتریکی استفاده می کنند.

در نتیجه کارایی انتقال بالاتر است. مصرف رنگ بسته به ولتاژ، رطوبت و به خصوص شکل قطعه ممکن است 20 تا 50 درصد کاهش یابد. برخی از پلاستیک ها رسانای کافی برای سیستم های الکترواستاتیک نیستند. همچنین میدان الکتریکی که بین تفنگ و قطعه وجود دارد به خوبی به داخل فرورفتگی ها نفوذ نمی کند بنابراین، پوشش اشکال پیچیده ممکن است سخت باشد. تجهیزات الکترواستاتیک هزینه بیشتری نسبت به سیستم های سنتی دارند و ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری داشته باشند.

گان ایرلس

کاربرد های گان ایرلس چیست ؟

از این دستگاه می توان برای نقاشی اتومبیل ها و سازه های فلزی و موارد دیگر استفاده کرد. همچنین امروزه از گان ایرلس برای نقاشی کردن لوازم خانگی نظیر مبلمان و همچنین دکوراسیون منزل نیز می توان استفاده نمود.

رنگ پلی اورتان؛ معرفی، کاربردها و مزایا
بیشتر بخوانید

از دیگر کاربردهای گان ایرلس می‌ توان به نقاشی کردن وسایل چوبی، وسایل نقلیه نظیر کشتی و هواپیما و همچنین فضای داخلی و نمای ساختمان ها نیز اشاره نمود.

یکی دیگر از بزرگ ترین کاربردهای این دستگاه این است که با استفاده از دستگاه رنگ پاش ایرلس می‌  توان طیف وسیعی از رنگ ها را برای رنگ آمیزی استفاده کرد. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ های اکریلیک، رنگ های رزینی، رنگ های روغنی و لاتکس، رنگ های لعابی و آلکیدی و همچنین رنگ های الاستومری اشاره نمود.

جمع بندی

امیدواریم این راهنما به نشان دادن مزیت استفاده از گان ایرلس کمک کرده باشد و تصمیم شما را در مورد نوع رنگ پاش برای کاربرد خود مطلع کرده باشد. برای خرید انواع گان ایرلس و دیگر ابزار رنگ کاری می توانید به صفحه محصولات فروشگاه های ابزار مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

چطور میتونم کمکتون کنم؟